3 i 4 latki
godziny |
Przebieg |
6:30- 8:00 |
Schodzenie się dzieci; indywidualna realizacja zadań edukacyjnych, utrwalanie treści programowych. Zabawy swobodne dzieci według zainteresowań dzieci. Wspólna zabawa w sali |
8:00- 8:30 |
Zabawy dowolne i ruchowe zajęcia indywidualne. |
8:30-9:00 |
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem, spożywanie śniadania. |
9:00-10:00 |
Zajęcia programowe, realizacja zadań edukacyjnych z różnych sfer aktywności dostosowanych do możliwości dzieci. Działania indywidualne, zespołowe i grupowe. Język nowożytny. |
10:00-11:00 |
Spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, swobodne zabawy na placu zabaw, gry na świeżym powietrzu. W razie niesprzyjających warunków atmosferycznych - zabawy w sali |
11:00- 11:30 |
Kształtowanie nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami, utrwalanie zasad kulturalnego zachowywania się w trakcie posiłku, spożywanie obiadu. |
11:30- 14:00 |
Czynności samoobsługowe związane z przygotowaniem do odpoczynku. Wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych, leżakowanie. |
14:00-14:30 |
Czynności samoobsługowe związane z ubraniem się po leżakowaniu i korzystaniem z toalety. |
14:30-15:00 |
Spożywanie podwieczorku, czynności higieniczne po posiłku. |
15:00- 16:30 |
Wspólne i indywidualne formy pracy z dziećmi. Aktywność własna dzieci, zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
5 i 6 latki
Godziny |
Zajęcia dnia |
6:30- 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Utrwalanie treści programowych. |
8:00- 9:00 |
Gimnastyka poranna; zabawy muzyczno-ruchowe z uwzględnieniem potrzeb i możliwości dzieci. Język nowożytny. |
9:00- 9:30 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe. Śniadanie. |
9:30-11:00 |
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze; realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego i dostosowanych do możliwości i potrzeb dzieci; działania z grupą w zespołach i indywidualnie |
11:00-11:50 |
Czynności przygotowujące do wyjścia na powietrze – zabawy na placu zabaw, spacery lub swobodne zabawy w sali. |
11:50- 12:30 |
Czynności przygotowujące do obiadu. Obiad. |
12:30-14:15 |
Zajęcia indywidualne z dziećmi; zabawy integracyjne, logopedyczne. Rozwijanie zainteresowań plastycznych dzieci, czytanie bajek, opowiadań, wierszy. |
14:15- 15:00 |
Czynności przygotowujące do podwieczorka. Podwieczorek. |
15:00-16:30 |
Gry i zabawy stolikowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy muzyczno – ruchowe, zabawy swobodne w sali według pomysłów dzieci. Aktywność własna dzieci. |